Hoe werkt parkeren met een pas?

Je houdt je pas kort* voor een speciale lezer bij de parkeerplaats. Bied alleen je parkeerpas aan en niet je hele portemonnee. Andere passen kunnen de werking van de pas namelijk aantasten. Je ziet in het scherm dat je bent aangemeld. Ook staat het kenteken vermeld. Bij vertrek houd je je pas opnieuw tegen de scanner. Je krijgt dan een melding dat de auto is afgemeld.

Let op: Staat er op het scherm 'aan- of afmelden Bel: 0900 1234546”? Dan is de verbinding met Stadsparkeren waarschijnlijk verbroken. Je kunt je dan aanmelden met je Stadsparkeren app of contact opnemen met onze helpdesk: 0900- 12345 46

* De pas hoeft slechts kort aangeboden te worden bij de paslezer. Vervolgens wacht je (zonder dat je de pas voor de paslezer houdt) tot de melding op het display verschijnt dat je bent aan- of afgemeld.

Het is niet de bedoeling dat je de pas aan blijft bieden tot dat de melding verschijnt dat je bent aan- of afgemeld, dan loop je het risico dat er meteen een nieuwe parkeeractie wordt gestart/gestopt.

Nadat de pas aangeboden is voor aan- of afmelding kun je ongeveer 1 minuut de pas niet aanbieden, het systeem reageert dan namelijk niet op de pas zodat je geen risico loopt om per abuis de zojuist gestarte parkeeractie te stoppen of per abuis een nieuwe parkeeractie te starten. (m.u.v. gemeente Arnhem en Deurne in deze gemeenten zijn nog niet alle paslezers voorzien van deze optie).

Let op: aan je account kun je meerdere kentekens koppelen. Aan je pas maar 1 kenteken. Met het kenteken zoals gekoppeld aan de pas kun je parkeren middels de pas, app en kentekenherkenning. Met het 2e gekoppelde kenteken kun je parkeren middels app parkeren.