Hoe werkt de iphone App

 

 

Parkeeractie aanmelden en afmelden
                               
                               
 1) Inloggen                              2) Aanmelden (1)
                             

De eerste keer dat u de App start dient u eenmalig in te loggen. De volgende keer dat u de App start wordt u automatisch ingelogd.

 

Bent u uw inloggegevens vergeten? Sms 'pm login' naar 4111. U ontvangt binnen enkele seconden een sms- bericht met uw inloggegevens.
(€ 0,25 p.o.b.)

                           

Na het inloggen heeft u een aantal mogelijkheden om een parkeeractie te starten.

 

Zone Lijst
U kunt de zone handmatig invoeren. U kunt ook een van uw favoriete zones kiezen.

 

Op basis van uw GPS-locatie doet de App een aantal suggesties van parkeerzones in de buurt. Controleer altijd de parkeerzone voordat u de parkeeractie bevestigd.

                               
                               
Aanmelden (2)                              Aanmelden (3)
                               

Via Zone Kaart kunt u ook een parkeeractie starten op basis van uw GPS locatie.

 

Via de kaart kunt u een parkeerpaal selecteren en direct een parkeeractie starten door op het 'blauwe pijl- icoon' te klikken.

 

Tip: Met het sterretje kunt u de par- keerzone opslaan in uw favorieten!

 

Tip: Houd u vinger lang ingedrukt op de kaart en u kunt vervolgens uw auto verplaatsen.

                           

Bovenin kunt het kopje 'legenda' naar beneden uitklappen. De legenda geeft informatie over de parkeer- tarieven van de parkeerzone

 

                               
                               
Aanmelden (4)                              3) Waar is mijn auto 
                               

Indien u meerdere kentekens in uw Stadsparkeren account heeft
geregistreerd kunt u via het > naast uw kenteken een keuze maken uit uw kentekens.

 

Indien het juiste kenteken is geselecteerd kiest u 'start' om uw parkeeractie te starten.

 

Zodra de tijd begint te lopen staat u geparkeerd in de zone die bovenaan het scherm wordt weergegeven. U kunt nu de App sluiten of open laten.

                           

Weet u na uw afspraak niet meer precies waar uw auto staat? Klik op het radar-icoon rechtsboven in beeld en u ziet direct waar u auto geparkeerd staat.

                               
                               
5) Afmelden                              5) Beëindigd
                               

Bij terugkomst bij uw auto opent u de App. Indien er een lopende
parkeeractie is komt u direct in het stopscherm terecht.

 

De tijd geeft aan hoelang u op dat moment geparkeerd staat.

 

Als u klaar bent met parkeren kunt u uw parkeeractie stoppen door op 'stop' te drukken.

                           

Nadat u op stop heeft gedrukt verplaatst uw parkeeractie automatisch naar de geschiedenis.

 

U kunt nadat uw parkeeractie is verplaatst direct een nieuwe
parkeeractie aanmelden voor uw kenteken(s).

                               
                               
6) Parkeerhistorie                              
                               

Via het tabblad 'Parkeerhistorie' kunt u alle parkeeracties eenvoudig terugzien met daarbij de kosten, datum, aanmeld- en afmeldtijd van de parkeeractie. (exclusief transactiekosten)

 

Als u in geschiedenis bent kunt u door het scherm omhoog te bewegen iedere keer nieuwe parkeeracties ophalen, dit gaat per max 5 tegelijk.

                             
                               
                               
                               
Overige opties
                               
                               
7) Instellingen                             8) Gebruiker instellingen
                           

Via het tabblad 'Account' kunt u zelf de instellingen beheren van uw gebruiker(s), voertuig(en) en favoriete zone(s)en persoonlijke gegevens. Ook kunt u hier uw financiële instellingen beheren en facturen inzien.

 

Via dit scherm kunt u ook uitloggen, de App zal uw gebruikersgegevens dan niet meer automatisch onthouden.

                           

Via het tabblad 'Account' en dan 'Gebruiker' kunt u een of meerdere gebruikers toevoegen.

                               
                               
9) Voertuig instellingen                             10) Kenteken wijzigen
                               

Onder het tabblad 'Account' en dan 'Voertuigen' kunt u zelf eenvoudig uw voertuigen beheren.

U kunt hier kentekens toevoegen of wijzigen.

 
                           

Om uw kenteken te wijzigen klikt u op het desbetreffende kenteken.

 

Wijzig het kenteken en klik op gereed om de wijziging te bevestigen en verder te gaan.

                               
                               
11) Auto-icoon (1)                             11) Auto-icoon (2)
                               

Nadat u uw kenteken heeft gewijzigd kunt u een persoonlijk 'auto-icoon' toewijzen aan het kenteken. U kunt kiezen uit diverse auto-icoontjes en kleuren.

 

Zo kunt u bijvoorbeeld kiezen voor een rode Hummer of een blauwe sportwagen. Klik vervolgens op 'volgende' om het auto-icoontje en eventuele wijziging van uw kenteken te bevestigen.

 

Tip. Indien u over meerdere voertui- gen beschikt is het handig om ieder voertuig een eigen icoontje te geven ter onderscheiding.

                           

U kunt ook kiezen voor een Cabrio- icoon. Deze is niet alleen leuk maar ook nog eens functioneel. Heeft u een parkeeractie aangemeld, dan helpt dit icoontje u herinneren of de kap van uw cabrio is gesloten of niet.

                               
                               
12) Favoriete zones                             13) Financieel
                               

Onder het tabblad 'Account' en dan 'Favoriete Zones' kunt u uw favoriete zones beheren.

 

Klik op het potlood-icoon, vervolgens komt u in bovenstaand scherm.
Geef uw favoriete zones een naam. Bijvoorbeeld werk of sportschool. Handig wanneer u vaak in de zelfde parkeerzone parkeert.

                           

Via het tabblad 'Account' kunt u tevens uw financiële instellingen beheren.

 

U kunt hier uw betaalmethode wijzigen, factuur alerts instellen en uw laatste zes facturen inzien.

                               
                               
14) Betaalmethode                             15) Factuur alert
                           

Onder het tabblad 'Account' en dan 'Betaalmethode' ziet u de gegevens van uw huidige betaalmethode.

                           

Onder het tabblad 'Account' en dan 'Factuur alert' kunt u het
e-mailadres aanpassen waarop u een notificatie ontvangt zodra een nieuwe factuur is gepubliceerd op uw persoonlijke pagina en in de App.

 

Klik op 'Opslaan' om de wijzigingen door te voeren.

                               
                               
16) Facturen                             17) Klantnr / Versienr
                           

Onder het tabblad 'Account' en dan 'Uw facturen' ziet u een overzicht van uw laatste zes facturen. Klik op het factuurnummer om deze te openen in pdf-formaat. Vervolgens kunt u deze naar uzelf mailen of direct printen.

 

Een overzicht van alle facturen vindt u terug op uw persoonlijke pagina.

                           

Onderaan het tabblad 'Account' staat uw klantnummer vermeld.

                               
                               
18) Informatie                             19) Push 
                             

Op het tabblad 'Informatie' kunt u basis informatie raadplegen over Stadsparkeren.

 

Hoe het werkt, waar het werkt en hoe u uw kenteken kunt wijzigen.

 

Ook kunt u hier mededelingen vanuit Stadsparkeren raadplegen, bijv nieuwe steden! Als er nieuwe mededelingen zijn verschijnt er een uitroepteken bij 'Informatie'.

                           

Via account "herinneringen" kunt u herinneringen inschakelen sms, push of email. 

 

Je kunt de parkeertijd direct stoppen of verlengen vanuit het pushbericht.

                               
                               

LET OP: Het gebruik van de GPS functionaliteit is op eigen
verantwoordelijkheid. Als gebruiker kunt u geen rechten ontlenen aan de voorgestelde parkeerzones door de iPhone. U bent zelf verantwoordelijk voor het correct invoeren en doorgeven van het zonenummer.
De App geeft slechts suggesties op basis van de GPS locatie aangegeven door uw iPhone. Stadsparkeren raadt
u aan om altijd de parkeerzone te controleren of deze correct is.

De Stadsparkeren iPhone App is geschikt voor iPhone5, iPhone4, iPhone3Gs, iPhone3G, iPad en iPod Touch.

 

                               

 

 

 

 

De voordelen van stadsparkeren!

DE VOORDELEN VAN STADSPARKEREN!

De voordelen van Stadsparkeren op een rijtje:

 

  • GRATIS aanmelden
  • U betaalt alleen de daadwerkelijke parkeertijd en nooit teveel
  • Altijd voordelig, géén verplicht abonnement

  • Geen boete als je wat later terug bij de auto bent
  • Niet meer in de rij staan bij de parkeerautomaat
  • Te gebruiken in ruim 140 gemeenten in Nederland
  • Maandelijks achteraf betalen
  • Diverse aan- en afmeld mogelijkheden
  • Zowel op straat als in parkeergarage te gebruiken
  • Eigen persoonlijke webpagina met instellingen en historie
  • Te allen tijde direct opzegbaar
  • Geen kleingeld meer nodig
  • Rustig winkelen omdat de parkeertijd niet afloopt
  • Vooraf niet nadenken over benodigde parkeertijd
  • Niet terug naar de auto om het kaartje achter de voorruit te plaatsen